Zasoby projektu‎ > ‎NXT Programs‎ > ‎

Ball Shooter (autor: Dave Parker)

 Projekt (instrukcja budowy): Ball Shooter
 Program: BallShooter

Ball Shooter

Copyright © by Dave Parker

Copyright for the Polish translation
© by Wojciech Jan Zuziak

Opis

Projekt ten pokazuje sposób wykorzystania kostki NXT do kontroli wyrzutni piłek "Zamor Sphere Launcher". Wyrzutnia łatwo może stać się częścią innych projektów. Jest prosta, mocna, ma niewielkie rozmiary – może zostać dołączona do większych robotów. 

Program

Wyrzutnia została zaprojektowana tak, aby łatwo dało się ja dołączyć do większych projektów. Wszystko, czego potrzebujesz, aby wystrzelić piłkę, to program, który zmusi silnik do wykonania 1 pełnego obrotu (360 stopni). Każdy obrót silnika powoduje wystrzał jednej piłki. 

Można łatwo przetestować działanie wyrzutni, podpinając ja do portu silnika A i uruchamiając program BallShooter. Program wystrzeli piłkę za każdym razem, gdy naciśniesz pomarańczowy przycisk (Enter) na kostce NXT. Możesz również nacisnąć i przytrzymać pomarańczowy przycisk – zostanie wystrzelona seria piłeczek.

Porównaj: nxtprograms.com/NXT2/ball_shooter/steps.html#Program

Zadania (wyzwania)

  • Czy potrafisz zaprojektować wieżyczkę, obracaną za pomocą drugiego silnika, i umieścić na niej wyrzutnię piłek? Może będziesz mógł kontrolować obrót wieżyczki za pomocą przycisków ze strzałkami na kostce NXT.  
  • Spróbuj zamontować wyrzutnię na robocie mobilnym i zmodyfikować program w taki sposób, aby robot strzelał piłkami tylko w pewnych okolicznościach.
  • Spróbuj zmodyfikować program BallShooter w taki sposób, aby wystrzał był reakcją nie tylko na naciśnięcie przycisku na kostce, ale np. reakcją na naciśnięcie sensora dotyku,  reakcją na odczyt z innego sensora lub aby wystrzał padał po losowo wybranym czasie.